6 Tem 2014

Bana Göre Fotoğraf Nedir?



   Çoğu kişiye göre fotoğraf, kamerayı çekilecek nesneye doğrultup deklanşöre basıp o görüntüyü kaydetmekten ibarettir. Makine, çekilen nesnenin neresine odaklanmış, nesneyi hangi açıdan daha çekersem daha güzel görünür gibi temel olasılıklar çoğu zaman görmezden gelinir.
   Oysa fotoğraf çekmek benim için bambaşka bir dünyadır. Fotoğrafı çekmeye çalıştığım anda zaman benim için durmuştur. Çekeceğim nesneden başka hiçbir şeyi düşünmem. Fotoğrafı tam istediğim gibi çektiğimde zaman tekrar akmaya başlar.
   Fotoğraf bana göre doğal olmalıdır. Herşey doğal akışındayken, ben o akıştan seçtiğim bir kareyi dondurmalıyım. Bu yüzden poz veren kişi fotoğrafı çekmeyi sevmememin nedeni de çoğu zaman insanların o akışı bozarak çekmek istediğim kareyi bozmalarıdır. Oysa anlamlı bir gülümsemeyi veya bakışı kim ölümsüzleştirmek istemez ki...
  Benim için fotoğraf, tek bir güzel fotoğraf için saatlerce uğraşmaktır. Güneşin doğru açıdan vurmasını veya bir kuşun bir böceğin bana gülümsemesini beklemektir. Saatlerce yürüyüp güzel bir kare çekememektir.
   Fotoğraf, hayatın keşmekeşin uzaklaşıp sığındım liman gibidir. Ne zaman mutsuz ve yalnız hissetsem kendimi fotoğraf çekerken veya fotoğraflarla uğraşırken buluyorum. Fotoğraf bir anda bütün mutluluğumu, acımı veya sevdamı paylaştığım bir arkadaş, bir dost veya bir sevgili oluveriyor.
    Neyse konu daha derinleşmeden son cümleyi de söyleyip konuyu bitiriyim. Kısaca fotoğraf benim için vazgeçilmez tutkularımdan biri haline geldi.

0 yorum:

Yorum Gönder